maanantai 10. lokakuuta 2016

Nopea vastaus on aina 10+

Nytpä täytyy heti kirjoittaa päivitys blogiini, kun tapahtui todella poikkeuksellinen juttu. Hain erästä työtä ja lähetin hakemukseni sähköpostilla tänään. Ala ei ihan omaani ollut, mutta työ itsessään liittyi myyntiin, jota olen tehnyt paljon. Olin pudota penkiltäni, kun puoli tuntia hakemuksen lähettämisen jälkeen sain jo vastauksen. Viesti oli lyhyt ja valitettavasti kannaltani kielteinen: "Hei Xxx, Kiitos mielenkiinnostasi avoinna olevaa xxx:n tehtäväämme kohtaan. Valitettavasti alalla jo olleita on hakijoiden joukossa riittävästi joten suoritamme valinnan heidän kesken. Ystävällisin terveisin: Xxx"

Vastaus oli nopea, lyhyt, selkeä, nopea, tiivis, sanoinko jo nopea...  Puoli tuntia hakemuksen lähettämisestä olin jo saanut vastauksen, eikä minun enää tarvitse miettiä ja arpoa asiaa, käyttää aikaani siihen että pohdiskelen miten pärjään hakuprosessissa ja valmistautua henkisesti mahdolliseen haastatteluun. Olin niin iloinen nopeasta vastauksesta, että paikan saamatta jääminen ei hirveästi jäänyt harmittamaan. Vastasinkin tuohon mailiin ja kiitin nopeasta vastauksesta. Muutkin voisivat ottaa oppia tästä! Ja mikä mielikuva minulle jäi kyseisestä yrityksestä? Positiivinen, asiallinen, ripeä, ammattitaitoinen, luotettava.. listaa voisi jatkaa kolmen sivun verran. Hakemukseeni vastannut henkilö oli lukenut hakemukseni ja ansioluetteloni, todennut että en ihan ole siinä joukossa jonka pyytävät jatkohaastatteluihin ja mikä tärkeintä: ilmoitti siitä minulle välittömästi! Ei vaatinut hurjia ponnisteluja lähettää tuo muutaman rivin vastaus sähköpostilla ja homma on hoidettu minun nähdäkseni kiitettävin arvosanoin. Vau! Tätä ei todellakaan tapahdu ihan joka päivä, eikä edes puolen vuoden välein!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Olet sitten kohtalotoveri, onnellisesti työelämässä tai jotain muuta - osallistu ihmeessä keskusteluun!